References
Revista Latina de Comunicación Social, 40. Recuperado de: http://www.ull.es/publicaciones/latina/2001/latina40abr/102cabreuVII.htm
Amolef, F. (2005). The alterity in the mediatic discourse: The Mapuches and the Chilean Press. Portal de comunicación. Universidad Autónoma de Barcelona, España. Recuperado de: http://www.portalcomunicacion.com/dialeg/paper/pdf/202_amolef.pdf
Antezana, L. (2006). The Caricature of Chilean Press. Universidad de Chile Instituto de la Comunicación e Imagen, Centro de Estudios de la Comunicación. Documentos del Centro de Estudios de la Comunicación, (3), 20-40.
Antezana, L. (2009). Politics in caricatures and photomontages of Chilean press: smiles and laughs. Mapocho, (65), 135-147.
Araneda-García, A. (2014). Humor and domination, the double nature of the joke: qualitative study of the joke in current Chilean society from a gender perspective. (Undergraduate thesis). Recuperado de: http://bibliotecadigital.academia.cl/bitstream/handle/123456789/2138/tpsico%20570.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Bourdieu, P. (2000). La dominación masculina. Barcelona: Editorial Anagrana, S.A.
Bruel dos Santos, T (2008). Gender Social Representations: a psychosocial study on the masculine and the femenine. (Doctoral Thesis. Universidad Autónoma de Madrid, Spain) Recuperado de: https://repositorio.uam.es/bitstream/handle/10486/3965/27615_bruel_dos_ santos_teresa_cristina.pdf?sequence=1
Donoso, R. (1950). La sátira política en Chile. Santiago de Chile: Imprenta Universitaria. Recuperado de: http://www.memoriachilena.cl/602/w3-article-7961.html
Eguskiza-Sesumaga, L. (2018). Diversity behind bars: Gender stereotypes and identity in television fiction Orange is the New Black. Comunicación y Medios, 27(37).
Fernández, A. M. (2015). Political caricature, reasons and emotions. Razón y palabra, 19(89).
González y Paredes, J. (2004). Usos actuales del marketing sensual. Iconos femeninos en la publicidad de hoy. Barcelona: Granica.
Hernández, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2010). Metodología de la investigación. (6a. ed. --.). México D.F.: McGraw-Hill. Recuperado de: https://www.esup.edu.pe/descargas/dep_investigacion/Metodologia%20de%20la%20investigaci%C3%B3n%205ta%20Edici%C3%B3n.pdf
Jodelet, D. (1986): Social Representation: phenomena, concept and theory. En S. Moscovici (editor): Introducción a la psicología social. Barcelona: Paidós.
Loscertales, F. & Núñez-Domínguez, T. (2008). Communication media with gender perspective. Junta de Andalucía, Instituto Andaluz de la Mujer. España. Recuperado de: http://www.juntadeandalucia.es/iam/catalogo/doc/iam/2008/14125583.pdf
Maino, V., Pereira, T., Santa Cruz, L., & Zegers I. (1978). Tres ensayos sobre la mujer chilena. Santiago de Chile: Editorial Universitaria.
Moscovici, S. (1981) On social representation. En J. P. Forgas (Comp.). Social cognition. Perspectives in everyday life. Londres: Academic Press.
Myers, D. G. (2000). Exploring Social Psycho-logy. (2a ed.) Boston, Estados Unidos: McGraw Hill.
Nah, H. (2007). Postmodernism in Chile: The case of The Clinic. Disponible en http://www.repositorio.uchile.cl/handle/2250/109002.
Nash, M. (2005). The double alterity in the imagined community of immigrant women. En Nash, Mary; Tello, Rosa; y Benach, Nuria eds.: Los retos de la Diversidad. Ediciones Bellaterra. Barcelona, España.
Global Media Monitoring Project. 2015. Disponible en: http://cdn.agilitycms.com/who-makes-the-news/Imported/reports_2015/global/gmmp_global_report_es.pdf
Rodríguez-Pastene, F. (2016). From the attribute to the promise. Representations of consumption in England, 1881-1910. A study of advertising as historiographical source. (Doctoral thesis Pontificia Universidad Católica de Valparaíso, Chile).
Rojas, C., & Jiles, X., (2017). Epistolario emancipador del MEMCH: catálogo histórico comentado (1953-1949). Santiago de Chile: Ediciones del Archivo Nacional de Chile.
Romero, M.J. (2009). ¿Dónde están los límites del Humor Gráfico? Deontología y derecho del humor gráfico en la prensa española contemporánea. Granda: Fundación CAMPUS ESCO-ESNA.
Sardá, A. (1998): La mirada informativa. Barcelona, Bosch Casa Editorial.
Santander, P. (2011). Why and how to make discourse analysis. Cinta moebio 41: 207-224.
Segado-Boj, F. (2009). A perpetual topic. The image of the woman and feminism in graphic humor of the daily press during the transition (1974-1977). ZER: Revista de Estudios de Comunicación= Komunikazio Ikasketen Aldizkaria, 14(27).
Sosa, N. B. (2007). Of humor and its outskirts. Revista de la Facultad, 13, 169-183.
Theofylakti, Z. (2016). Humor and political discourse: Humor as resource of opinion and critique in contemporary Greek and Spanish press. (Doctoral Thesis, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona, Spain).
Van Dijk, A. (2005). New racism and news. A discursive focus. En Nash, Mary; Tello, Rosa; y Benach, Nuria eds.: Los retos de la Diversidad. Ediciones Bellaterra. Barcelona, España.
Vega, A. (2014). Treatment of violence against women in communication media. Comunicación y Medios n.30. ISSN 0719-1529 PP.9-25. Instituto de la Comunicación e Imagen. Universidad de Chile.
Vidal, D. (2016). Graphic humor and social representations. Social representation of the man – woman relationship in the work Mujeres Alteradas de Maitena. (Thesis, Universidad Siglo XXI, Buenos Aires, Argentina).