Transformando el entretenimiento: la inserción de spots publicitarios en las series de Netflix

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Abstract

The insertion of traditional advertising in streaming content platforms has been a novelty in the audiovisual industry. Netflix was the pioneer in inserting spots among its content when it introduced a new subscription plan. This paper addresses that insertion, performing a content analysis of 205 spots among five of its series (Elite, Sex Education, El Cuerpo en Llamas, Once Piece and Virgin River) released in 2023. It is observed that the average duration of these spots is around 20 seconds, with advertising blocks that do not exceed one minute in length. On the other hand, although the insertion of commercials predominates at the beginning of the episode and not during it, and the viewer who binge watches without commercials is rewarded, the cuts in the narrative of the series are the main negative aspect of Netflix's plan with advertising, since they interrupt the story that is being developed with spots.

Keywords:

Streaming, spots, Netflix, binge watching, narrative interruptions

Author Biographies

Jose Antonio Cortés-Quesada, Universidad Internacional de La Rioja (UNIR), España

Doctor en Comunicación y Graduado en Comunicación y Publicidad y RRPP. Profesor Ayudante Doctor Acreditado por ANECA. Coordinador Académico del Grado en Marketing en UNIR. Autor de artículos sobre consumo audiovisual y publicitario de la Generación Z y los Millennials. Investigó también sobre medición de audiencia de la televisión lineal en España

Erika Fernández-Gómez, Universidad Internacional de La Rioja (UNIR), España

Doctora en Comunicación y licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad de Vigo. Coordinadora académica del Grado en Publicidad de UNIR. Investigadora principal del proyecto de I+D+i ADKIDS MOBILE, financiado por el ministerio de Ciencia e Innovación del Gobierno de España. Profesora titular con dos sexenios de investigación por la CNEAI.

Beatriz Feijoó, Universidad Villanueva, España

Doctora en Comunicación y licenciada en Publicidad y Relaciones Públicas y Comunicación Audiovisual por la Universidad de Vigo. Profesora Titular de la Universidad Villanueva. También ejerció de docente e investigadora en la Universidad de los Andes (Chile), en la Universidad de Vigo y en UNIR. Autora de diversas publicaciones y artículos científicos sobre comunicación y niños e IP de proyectos de investigación financiados con fondos concursables sobre esta misma temática.

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